tel/faks: 01 4811468 | mob 098 275665


 Nikole Tesle 8/dvorište 10000 Zagreb

Tranažeri disanja

Tags: PowerLung

PowerLung        

                                                  

PowerLung je jedinstveni trenažer respiratornih mišića. Jedini je uređaj koji metodom prevladavanja praga otpora (threshold resistance) trenira u prirodnom ciklusu disanja udisajne i izdisajne mišiće.    S obzirom da se pri disanju koriste različiti mišići za udisaj i izdisaj, najbolji rezultati se postižu treningom za obje faze. Vježbanjem udisajnih i izdisajnih mišića značajno se povećava snaga i izdržljivost svih 12 mišićnih skupina uključenih u disanje. 

PowerLung također nudi i najširu lepezu respiratornih trenažera funkcionalno prilagođenih različitim grupama korisnika. Ovdje uistinu svatko moze pronači idealan uređaj za svoje potrebe; radilo se o rekreativcu koji želi više kisika za svoju umjerenu tjelovježbu, bolesnicima koji pate od raznih vrsta respiratornih smetnji, sviračima puhačih instrumenata i pjevačima, roniocima za dulje vrijeme provedeno pod vodom i sa manje umora kao i vrhunskim sportašima u pripremama za odličja. 

PowerLung trenažeri su jedini uređaji ove vrste korišteni u više znanstvenih eksperimenata neovisnih o inicijativi i sudjelovanju proizvođača ili kreatora uređaja. Svi izvještaji, bez obzira radilo se u o sportašima, grupi starijih žena, roniocima itd, potvrđuju pozitivne rezultate več nakon nekoliko dana korištenja, a koji se poboljšavaju daljnjom primjenom. 
Manje od 10 minuta dnevno dovoljno je za rezultate koji nadmašuju sva očekivanja. 

             


 

U disanje je uključeno 12 grupa mišića i to u udisajnoj i u izdisajnoj fazi. Brojne znanstvene studije ukazuju na činjenicu da tjelesna spremnost na napore vježbanja, osobito na višim razinama intenziteta u značajnoj mjeri ovisi o općem stanju respiratornog sustava. Kod tjelesno neaktivnih i ljudi oboljelih od respiratornih bolesti, poput astme, plućnog emfizema, kronične opstruktivne bolesti pluća (KOPB) itd već i vrlo umjereni zahtjevi kretanja uzrokuju očite probleme sa disanjem - iniciraju forsiranu hiperventilaciju zbog osjećaja nedostatka zraka. Daljnja posljedica je kronična celularna hipoksija (nedostatak staničnog kisika nužnog za metabolizam).

U intenzivnom vježbanju sve do maksimalnog opterećenja samo disanje zahtijeva do 15% ukupno potrošene energije. Što intenzivnije rade respiratorni mišići, manje krvi protjeće kroz ruke i noge, što zbog djelomičnog preusmjeravanja arterijskog protoka, a što zbog još važnije arterijske vazokonstrikcije nastale smanjenjem koncentracije CO2 uzrokovane hiperventilacijom. Sve što utječe na smanjenje opterećenja respiratorne muskulature, znači više krvi, tj dovođenje kisika i metaboličkog goriva za rad na najvišoj mogućoj performansi svim radnim mišićima. 

Fiziološki stres ima nepovoljan utjecaj na primitak kisika na visokom intenzitetu. Među glavnim uzrocima je već spomenuta hiperventilacija, dobrim dijelom i kao rezultat nefiziološkog obrasca disanja, kod većine ljudi sa forsiranim naglaskom na udisajnu fazu. Spontana identifikacija „gladi za kisikom“ navodi na znatnu, nefiziološki ubrzanu frekvenciju disanja koja posljedično redukcijom plućnog, arterijskog i nakraju staničnog CO2 (naizgled paradoksalno ali znanstveno dokazano!) dalje reducira oksigenaciju sveg tkiva u tijelu, pa tako i radnih mišića, mozga, srca... Umaraju se i respiratorni mišići, kao uostalom i svi drugi, no kod dišnih se to uobičajeno događa ranije. Umor smanjuje dotok krvi u dišne mišiće koji inače stvaraju dovoljan tlak i podtlak za fiziološki adekvatnu plućnu ventilaciju. Forsirana hiperventilacija uzrokuje sužavanje arterija (i kapilara), znači dotoka svježe krvi ali ometa i samu staničnu izmjenu CO2 – O2 radnih mišića, koji u uvjetima manje oksigenacije slabije rade. Zato se sportaš ali i svaka druga osoba pod tom vrstom stresa zapuše i značajno gubi sposobnost performanse. Vjerojatno je upravo opisano iskustvo u vježbanju jedan od glavnih limitirajućih faktora jer ograničava objektivni kapacitet ostalih tjelesnih sustava u održavanju potrebnog intenziteta. 

 Znanstvena istraživanja su prije bila usmjerena na poboljšanja postignuta treningom udisajne faze respiratornog treninga. U posljednjih nekoliko godina i osobito nakon istraživanja provedenih sa PowerLung trenažerima, postalo je sasvim jasno da je izdisajna faza jednako važna. Izdisajni mišići su aktivno uključeni kao antagonisti kako u mirovanju tako i na višem metaboličkom intenzitetu (sport, tjelesno zahtjevni radovi, pjevanje) ali i u sasvim običnim životnim aktivnostima, uspinjanja uz stepenice ili žustrijeg hoda. Fiziološki obrazac disanja produljenog izdisaja i sa što je više moguće odgođenom hiperventilacijom kao i esencijalno važnog disanja na nos, moguće je dulje i lakše održati uz dobro treniranu respiratornu mukulaturu i do vrlo visokog intenziteta.

U zaključku, jasni su znanstveni dokazi da je trening i udisajnih i izdisajnih mišića važan za snagu i izdržljivost kako respiratornog sustava, tako i cijelog organizma. Redovito vježbanje s PowerLung trenažerom smanjuje opterećenje dišnog sustava u svakoj aktivnosti i na svim intenzitetima. Zbog toga, spriječite prerani zamor respiratorne muskulature i zadržite kontrolu nad disanjem i pri najvišim opterećenjima uz PowerLung. 



Za održavanje higijene uređaja PowerLung je razvio Washesredstvo za čišćenje koje neće oštetiti brtve ventila niti tijekom višegodišnje primjene. Čišćenje agresivnijim sredstvima može uzrokovati kvar, prvenstveno raspucavanje gumene brtve ventila nakon određenog vremena i to ne ulazi u garanciju! Ako trenutno nemate Washe sredstvo za čišćenje operite čitav uređaj samo pod toplom tekućom vodom. 

Uz svaki uređaj koji dolazi u zapečačenoj kutiji (zbog higijene) dobijate i plastičnu torbicu za čuvanje uređaja i pismene upute na engleskom i hrvatskom sa detaljnim prikazom pravilne upotrebe. 


Garancija na PowerLung trenažer je 2 godine, ako je korišten i održavan u skladu sa uputstvima proizvođača. 

                     "Made in USA" - trenažeri i Washe sredstvo za čišćenje